Renovering av terass

Guuuuten morrrggeennnn! Egentligen är klockan redan 1 här så morgonen är long gone, men men. Igår var det midsommar och den firades inte speciellt storslaget, men gör icke migggg något då jag är inte så mycket för alla dessa firanden. Slutar alltid med att man blir besviken, så det passar mig fint att bo här borta och slippa all hysteri. Vi firade lite på kvällen med middag som bestod av kokt potatis i dill, gräddfil och gräslök med kokt krabba och så en skvätt ris vid sidan av såklart! Snart är man väl ett vandrande riskorn så mycket ris som förtärs i denna familjen. Skämt åsido. Men de är ganska skönt att jag gillar thaimat och Choke gillar svensk mat så det är aldrig ett problem om någon av oss är extra sugen på något speciellt från någon av våra kulturer. Gött mos, helt enkelt! På dagen åkte jag till stranden och snusade i skuggan av träden, lyssnade på lite Moby blandat med vågornas brus och vindarnas sus i träden. Riktigt skönt! (Innan kvällen kom och jag insåg att jag inte varit så duktig på att smörja in mig – AJ!!). Kort sagt var midsommar helt perfekt i min smak, inte för mycket av något, inga måsten och ingen press.

Idag har vi käkat scones frukost med Ohm, eftersom det blev så många scones bullar över från gårdagens bak. Grabbarna renoverar nu vidare ute på vår terass. Vi ska slipa och måla om golvet och täta taket så vi kan ha mysiga familjemiddagar ute på altanen utan att få en skvätt regn i maten eller bara hänga och ha det gött på dagarna. Annars har Mangkhotttttan sprungit runt och gnagt sönder alla våra ägodelar i tristess sedan Sabai gick bort. Vi har insett att vi nog behöver köpa en till hund som han kan busa av sig lite med. Men de får vi göra nästa år när jag och ooooongen är tillbaka igen!

Nu ska jag fortsätta med tvätten och allt pappersarbete för Chokes visum till Sverige i höst. Vi hörezzZzz!

En reaktion till “Renovering av terass

Lämna en kommentar